کنیا به دنبال این است که از فرصت رو به رشد مسافران آفریقایی آمریکایی که به دنبال تجربیات اصیل آفریقایی هستند، استفاده کند. به گفته جان چیچر، مدیر اجرایی موقت هیئت گردشگری کنیا، این کشور پیشنهادهای فرهنگ، میراث و حفاظت از خود را برای جذب بخش بزرگی از بازار آمریکاییهایی با ریشه آفریقایی برنامه ریزی خواهد کرد. کریچر این استراتژی را در طی یک شام پذیرایی از گروهی از اینفلوئنسرهای آمریکایی آفریقایی تبار از جمله گبنگا آکیناگبه بازیگر آمریکایی-نیجریه ای، آنجلیک مایلز غول موسیقی و جنگجوی سلامتی، شخصیت تلویزیونی و تاجر آمریکایی بیوی اسمیت و ایشا رید، مدیر اجرایی ارتباطات جهانی، فاش کرد. این گروه برای یک سفر آشنایی یک هفته ای وارد کشور شده است. «بخش آفریقایی آمریکایی برای کنیا به عنوان یک مقصد از اهمیت زیادی برخوردار است. این جمعیت حدود 13 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهد که در حال حاضر منبع اصلی بازار گردشگری کنیا ست. هدف ، جلب علاقه آنها و الهام بخشیدن برای ایجاد ارتباط نه تنها با میراث آفریقایی خود بلکه با جنبش جهانی حفاظت از کنیا است .چیچر گفت هیئت مدیره ، استراتژی خود را با این بخش هماهنگ می کند که آرزوی ارتباط مجدد با ریشه های آفریقایی خود را از طریق تجارب فرهنگی غوطه ور و غنی، ماجراجویی و تلاش های حفاظتی جذاب دارد، او افزودکنیا جنبه جذابی برای مسافران آفریقایی-آمریکایی دارد که به دنبال ارتباط با زیست غنی این قاره هستند.. ما مشتاقانه منتظریم که نه تنها زیبایی منظره جذاب کنیا را به نمایش بگذاریم، بلکه آنها را با گرمی و مهمان نوازی مردم خود و سرزندگی نایروبی که اخیراً توسط Lonely Planet به عنوان بهترین شهر برای بازدید در سال 2024 انتخاب شد، آشنا کنیم. ما امیدواریم که این الهام بخش درک قوی و عشق به کشورمان باشد و دیگران را تشویق کند که بیایند و کاوش کنند." چیچر بر اهمیت استفاده از شخصیتهای تأثیرگذار برای تغییر نگرش درباره کنیا و مهمتر از آن، تغییر شکل روایت درباره آفریقا که در رسانههای خارجی پخش میشود، تأکید کرد. «بسیاری از مردم بر اساس آنچه در فیلم ها می بینند، در مورد کنیا و قاره آفریقا پیش داوری هایی دارند، که بیشتر آنها تصویر کامل را تصورنمی کنند. حضور این اینفلوئنسرها فرصتی بی نظیر برای مقابله با این کلیشه ها و ارائه تصویری بسیار غنی تر و متنوع تر از کشور بزرگ ما است.
بر اساس یک مطالعه در سال 2018 توسط شرکت تحقیقات بازار مستقر در ایالات متحده، Mandala Research، سفر آفریقایی-آمریکایی یک فرصت 63 میلیارد دلاری است که مسافران «فرهنگی» این جمعیت بیشترین هزینه را دارند، با میانگین هزینه هر سفر 2078 دلار در مقابل 1345 دلار برای همه آفریقایی ها.
منبع:
https://www.standardmedia.co.ke/entertainment/arts-and
-culture/article/2001487894/kenya-hosts-celebrities-in-bid-to-tap-tourism-potential
نظر شما